O domnisoara care primeste o cheie autoŞi în ce priveşte alegerea firmei de închirieri auto de la care urmează să fie închiriată maşina, sfaturile pot veni din doua direcţii, clar definite: cum să alegem firma de închirieri auto potrivită şi cum să ne ferim de ofertele „toxice”. Fără să nască vreo contradicţie, cele două „feluri” de a sfatui, ajută la clarificarea scopului.

 

Ce vrea clientul care închiriază?

 

Dacă e vorba de o afacere, potenţialul client caută, în primul rând ceva ieftin, apoi ceva bun. Dacă închiriatul maşinii are şi o nuanţă romantică, atunci calculele se schimbă substanţial, şi fiind vorba de gusturi, nu prea contează sfaturile.

 

Clientul e o persoană care are nevoie de o mașina ieftină şi bună. Dacă e vorba de firmele de închirieri auto Bucureşti, atunci, după o simplă căutare pe google, se va trezi în faţă unei liste cu aproximativ 300 de firme. E bine că are de unde să aleagă, e rau dacă nu ştie ce şi cum să caute. Câte ceva despre închirieri auto Bucureşti. Cum era normal, după evenimentele din ’89 ideile din Occident au început să curgă valuri, valuri înspre România. Evident, în capitală au găsit un teren de implementare fertil (firma Kamo Auto Expert, spre exemplu, a aparut în 2007). Aşezarea lucrurilor pe un fagas normal a decurs în timp, astazi cred că se poate vorbi de o piaţă matură a închirierilor de maşini.

 

Client serios, firmă serioasă. De ce ar trebui să ţină cont clientul?

O doamna la volan
  1. Obsesia calităţii serviciilor de închirieri auto! Argumentele sunt uşor de intuit: „daca nu era firma serioasă, nu ajungea unde este acum”, mulţi clienţi garantează seriozitatea “firmelor mari”, cu parcuri auto enorme, „firmă mare, ai de unde alege”, etc. La baza acestei logici, în general e „păcatul” generalizării. A mers la unii, merge la toţi. Fară îndoială, la o firmă mare vei gasii mult mai probabil maşini de generaţie mai nouă (mai mult sau mai puţin rulate). Dar nu ocoli firmele medii sau mici doar pentru că în trecut s-a întamplat ca tu sau unul din cunoscuţii tai să fi avut o experienţă negativă cu una dintre acestea! Pentru o firma mare, o experienţă proasta a unui client nu înseamnă nimic. Tocmai pentru ca are multi clienţi. O firmă mare poate avea cheltuieli suplimentare, pentru că are multe maşini, deci nevoie de locuri de parcare, mai mulţi angajaţi, cheltuieli pe toate planurile. Parcurile auto de sute de maşini nu sunt uşor de gestionat. Mentenanţa unei maşini cere multă implicare din partea factorului uman, însemnând angajaţi, costuri e.t.c. Asta înseamnă că nu poate oferi preţuri mai mici decât alte firme. O firmă mică sau medie altfel poate îngriji fiecare maşină, altfel poate satisface nevoile unui client.
Inmanarea unor chei auto
  1. Preţuri cât mai mici! Căutarea preţurilor mici e o altă obsesie, de obicei costisitoare. Fiindcă adevaratul preţ se plăteşte la momentul închirierii maşinii, după ce s-a achitat avansul pentru rezervarea maşinii şi s-au scurs şi zilele de graţie în care aveai posibilitatea să te răzgândeşti, sau la sfârşit, la predarea maşinii, când te poţi trezi cu penalizări de tot felul de care nu ai ţinut cont, sau în unele situaţii la reţineri abuzive ale garanţiei sau a unei perţi importante din aceasta, de catre angajaţii prea “zelosi” ai acestor firme mari. Preţul corect se gaseste într-un segment de Preţuri accesibile, nici foarte mici, nici foarte mari. E un fel de „calea de mijloc”, care nu da greş, în materie de Preţuri. Clientul, când vrea neaparat costuri mici, uită de pretenţiile sale legate de calitate. Asa cum spuneam anterior, o firma de dimensiuni medii (si serioasa in acelas timp) îşi gestionează parcul auto mult mai bine, angajaţii sunt urmăriţi şi controlaţi mult mai riguros. Pentru a asigura calitatea serviciilor. Pe prima pagina a site-ului Kamo Auto Expert, reprezentantul firmei îşi prezintă politica legata de relaţiile cu clienţi: win-win. Când firma oferă, se gândeşte la câştigul propriu, dar şi la cel al clientului. Când clientul închiriază, se gandeşte şi la beneficiul firmei. Nu cere un preţ de nimic şi are pretenţia unui nivel ridicat de calitate. Oricum, Preţurile practicate acum de firmele din capitală, sunt comparativ apropiate ca valoare şi accesibile unui segment larg de populaţie.

 

  1. Nu alege sau ocoli o firmă doar după poveştile romanţate întalnite pe forumuri sau prin presa de scandal, poveşti care nu pot fi verificate, fiindcă nu sunt specificate sursele.

 

Concluzie

A închiria o maşină nu e deloc echivalentul unei aventuri. E o afacere oarecare, normală şi destul de răspândită, între oameni civilizaţi.

 

 

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn